Kirjasto

Maan vanhin alan erikoiskirjasto

Teosofisen Seuran kirjasto sijaitsee Helsingissä ja on alan vanhin erikoiskirjasto Suomessa. Sen toiminta alkoi 1890-luvulla. Kirjasto tukee seuran jäsenten ja muiden teosofiasta kiinnostuneiden tutkimustyötä tarjoamalla käyttöön kattavan käsikirjaston ja runsaasti lainattavaa aineistoa. Kirjaston kokoelma sisältää pääasiassa teosofista ja erilaisia henkisiä suuntauksia, perinteitä ja filosofioita käsittelevää aineistoa. Kokoelmassa on yli 5000 nimikettä. Kirjaston käyttö on seuran jäsenille ilmaista. Muilta peritään viiden euron aloitusmaksu. Helsingin lisäksi teosofisia kirjastoja on Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Kajaanissa, Lahdessa, Oulussa, Porissa, Porvoossa ja Tallinnassa, Virossa.

Kirjasto on avoinna sunnuntailuentojen yhteydessä klo 13-16 ja muulloin sopimuksen mukaan.